Musical Bevrijding Herentals 5de leerjaar

Dit jaar is het 80 jaar geleden dat Herentals bevrijd werd. De leerlingen van het 5de leerjaar brachten naar aanleiding van deze herdenking een mooie musical. Op maandag 23 september liepen onze leerlingen eerst mee met de optocht van Brigade Piron en het stadsbestuur. Vervolgens namen onze leerlingen deel aan de evocatie in het Besloten Hof van het klooster om nadien af te sluiten met een mooie en beklijvende musical. In deze musical werd speciale aandacht geschonken aan de overleden weeskinderen die in het klooster verbleven en de gesneuvelde Herentalse soldaat Jules Leysen. Op deze manier droegen onze leerlingen bij tot een indrukwekkende herdenking..

Om de foto’s te bekijken: klik hier!